dinsdag 13 augustus 2013

DIY:Conditioner Spray

Een ontzettende warme dag. Gewoon te warm dat je niks kunt doen behalve... ZWEMMEN!! Na heerlijk gezwommen te hebben. Ga je naar je bedje om lekker te zonnen. Even insmeren en AUU! Je haar zin overal in de klitten grrr... Heel irrtant en je wordt chagrijnig van. Want je wilt niet meteen de douche in omdat je dadelijk nog eens erin wilt. Geen zorgen spray even met dit wondermiddel en je hebt je klitten eruit.  Dit wondermiddel is een zelfgemaakte conditioner spray.




Je hebt bepaalde dingen nodig:

  • Waterkoker 
  • een kan of iets waar je water kunt laten afkoelen.
  • een lege spray flesje
  • een trechter
  • Conditioner
  • eventueel kleurstof



Als eerste laten we water in de waterkoker en laat het koken. Doe het dan een kan of een maatbeker om het water te laten afkoelen. Ik doe dit 's avonds om dat de rest van de nacht het te laten afkoelen. Ik doe het koken om alle bacteriƫn te doden. Laat het helemaal afkoelen.


's Morgens vul je het flesje. Ongeveer zoveel als hieronder op de foto kun je hem vullen. Het mag wel meer zijn om het hele flesje te vullen. Ik dacht dat de conditioner wat meer vulde.  Je moet ook niet te weinig water erin doen anders krijg je het niet gesprayd. 


Vul er dan conditioner bij. Hoeft niet super veel in maar een beetje voor de verzorging.


Schud er dan mee dan is het goed in elkaar gemixt. Als je dat niet doet blijft het drijven.


Als je dit hebt ben je eigenlijk al klaar maar ik vind het wel erg leuk om er een kleurtje in te doen. Ik doe een paar druppeltjes van een gele kleurstof of food colouring erbij. Dan schudt je er weer goed mee.




Dan ben je klaar! Zo sprayen maar. Als je deze spray ook van te voren in je haar sprayt beschermt dit ook nog eens tegen het chloor voor in het zwembad. En als je weer bent opgewarmd door de zon en het gloed heet hebt spring er gerust weer in. Na het zwemmen lekker douchen om alle conditioner er uitspoelen. En alles weer te verzorgen.


Hoop dat het jullie een handig idee vinden. En dat jullie haren nog heel blijft. Enjoy Summer!

xxx Britt

3 opmerkingen:

Anoniem zei

kijk eens op mijn blog zou ik super leuk vinden :)
www.stylesbeautyupdate.blogspot.nl

Anoniem zei

wil je eens op mijn blog kijken
zou ik super leuk vinden
www.stylesbeautyupdate.blogspot.nl

BrittThwNails zei

Ik heb erop gekeken vind het wel leuk! Ik ga je volgen xxx Good Luck