maandag 14 oktober 2013

How to do: Lange Gezonde Nagels

Yess!! Eindelijk heb ik mijn nagels lang heb zin in om er een leuke nail art op te maken. Je bedenkt een leuk design en bent helemaal enthousiast en wilt meteen beginnen. Ik pak meteen mijn potje en.... Daar stoot je je. Je nagel eraf. Grr... Ik herken het. Het is zo ontzettend vervelend als je nagels afbreken. Ik heb hier wat tips om je nagels lang te laten groeien en natuurlijk om ze sterk te houden. 






1. Als eerste tip kan ik je zeggen. Stop met nagelbijten! Of met aan je nagels te pulken, de velletjes om je nagels af te trekken. Het is heel verleidelijk als je je verveelt om aan je nagels te zitten. Hoe dan ook je nagels worden er niet langer op.

2. Gebruik altijd een base coat. Dit beschermt je tegen de schadelijke stoffen van de nagellak. En echt niet dat de base coat alle schadelijke stoffen tegen houd anders worden je nagels er ook niet geel van. Het beschermt in ieder geval iets. 


3.Gebruik altijd aceton vrije nagellak remover ik denk dat dit wel bij vele bekent is. Maar waarom is dat dan? Nou aceton haalt je nagellak eraf maar ook een stofje dat je nagelvocht in balans houdt. Daarom worden ook je nagels zo droog en brokkelig. 

4. Laat eens je nagellak staan en laat je nagels eens lekker ademen. Door af en toe eens geen nagellak te dragen voorkom je dat je gele nagels krijgt. Je nagels krijgen dan kans om te herstellen. 

5. Als je dan eens een dagje geen nagellak draagt geef je nagels eens een grondige verzorgingsbeurt. Dan voel je hoe snel de verzorgingsspullen in je nagels trekken. Zo zie je hoe hard je nagels het nodig hebben. Hier heb ik als eens een artikel over geschreven. Als je hiernaar wil kijken moet je even op de link klikken.

6. Wat ook een leuke tip is dat veel mensen eigenlijk verkeerd hun nagels vijlen. Je moet je nagels in 1 richting vijlen en niet op een zagende manier (deed ik eerst ook hoor).


6. Om je nagels tussen door extra stevigheid te geven kun je een nagel verharder gebruiken. Zo kun je langere nagels krijgen. Omdat ze nu sterker zijn en minder snel afbreken.

7. Als ze dan toch afbreken kun je de een nail glue gebruiken. Ik heb de Essence Nail glue. Als je een klein scheurtje hebt kun je wat van deze lijm op het gescheurde stukje doen dan zijn je nagels weer heel. Ik geef toe dit werkt misschien een dag. Het is niet heel sterk maar daarna breekt het wel helemaal af. Ja dit is meer een tip als je nog voor een dag nog even mooie nagels wilt hebben. Bijvoorbeeld als je een avond gala hebt.



8. Eet je groente op! Haha. Nee zo bedoel ik het niet maar het is wel belangrijk dat je gezond eet. Nagels blijven onderdeel van je lichaam en hebben ook vitamines nodig om groot en sterk te worden.

9. Drink veel water dat is echt belangrijk goed drinken niet alleen van je nagels maar ook voor de rest van je lichaam je bestaat praktisch uit water. Ze zeggen dan 1,5 tot 2 liter water op een dag moet drinken. Dat is echt veel voor mij, mij lukt dat nooit maar ik heb me voorgenomen om meer water te drinken.

Dit waren mijn tips voor gezonde nagels. Heb jij nog een goede tip om je nagels strek te houden laat het me weten in een comment. 

xxx Britt



Geen opmerkingen: