woensdag 15 augustus 2012

Review: Essence peel off base coat

Toen ik deze base coat kocht dacht ik dat dit een base coat was met een witte toon erin. Maar blijkbaar is het  een base coat die je eraf haalt zonder nagellakremover. Je trekt het er gewoon vanaf! Ik heb deze base coat in mijn vakantie getest.




Merk: Essence van de Ready For Boarding colletie die op het moment in de winkels ligt.

Prijs: 1,49

Tip: Even van te voren een tip. Doe het niet eraf halen als het nog niet helemaal droog is anders wordt het helemaal een rotzooi! Maar als je het lang erop laat, gaat het wel wat stroefjes eraf. Hoe langer hoe stroever.

Voordelen: Om te beginnen het haalt het meeste nagellak gewoon eraf, je schuift met je nagel tegen de rand van je nagellak dan heb je de base coat al te pakken en trek je het eraf. Alleen dan het nadeel maar meteen te zeggen het kan alleen zo soepel eraf die dag anders gaat het veel te stroef eraf.

Daardoor hoef je geen nagellakremover te gebruiken.

Nadelen: Als je deze base coat op je nagels doen is het wit, maar dat droogt doorzichtig op. Dat vindt ik wel jammer omdat een witte ondergrond de kleur van de nagellak beter uit komt.

Als je het eraf hebt gehaald heb je het grootste gedeelte weg, maar de kleine vriemel dingetjes zitten er nog op. Dan moet je wel wat nagellakremover gebruiken. Het beste kun je dat met een wattenstaafje met nagellakremover eraf halen. Of je wil al die kleine vriemel dingetjes met je nagels eraf halen. Kan wel maar ben je lang bezig.


Als je een french manicure maakt zie je snel dat de base coat snel los laat boven de nagellak. Maar  als je je hele nagels hebt gelakt, merk je daar niks van.

Als ik de base coat stroef eraf heb gehaald. Heb ik zo afgeschuurde nagels op sommige plaatsen.

Je kunt ook niet zo goed zwemmen. Ik heb wel in zout water gezwommen maar ook onder de douche gingen ze er net zo goed af.

Conclusie: Eigenlijk kun je zeggen dat het een sticker wordt die moeilijker af gaat. (vergeleken met een echte nagelstickers) Ik vind het ook meer een base coat voor als je voor even je nagels gelakt moet hebben. Je lakt je nagels en daarna trek je het gewoon eraf. Ik vond het wel leuk om te proberen maar wil hem niet opnieuw kopen.

Wat vond jij van deze base coat?

xxx Britt

Geen opmerkingen: